Als onderdeel van het passieve veiligheidssysteem spelen airbags in auto's een zeer belangrijke rol bij het verbeteren van de veiligheid van passagiers. Deze verschillende airbags vereisen efficiënte en flexibele verwerkingsoplossingen.
Lasersnijden wordt al veel gebruikt op het gebied vanauto-interieursZoals het snijden en markeren van stoffen zoals autotapijten, autostoelen, autokussens en autozonneschermen. Tegenwoordig wordt deze flexibele en efficiënte laserbewerkingstechnologie geleidelijk toegepast op het snijproces van airbags.
DelasersnijsysteemAanzienlijke voordelen ten opzichte van het mechanische stanssysteem. Ten eerste maakt het lasersysteem geen gebruik van stansgereedschappen, wat niet alleen de kosten van het gereedschap zelf bespaart, maar ook geen vertragingen in de productieplanning veroorzaakt door de productie van stansgereedschappen.
Bovendien kent het mechanische stanssysteem ook veel beperkingen, die voortkomen uit de verwerkingseigenschappen via het contact tussen het snijgereedschap en het materiaal. In tegenstelling tot de contactverwerkingsmethode van mechanisch stansen, is lasersnijden een contactloze bewerking en veroorzaakt het geen materiaalvervorming.
Bovendien,lasersnijden van airbagdoekHeeft als voordeel dat naast de snelle sneden het doek direct aan de snijkanten smelt, waardoor rafelen wordt voorkomen. Dankzij de goede automatiseringsmogelijkheden kunnen ook complexe werkstukgeometrieën en verschillende snijvormen eenvoudig worden gegenereerd.
Het gelijktijdig snijden van meerdere lagen levert, vergeleken met het snijden van één laag, grotere volumes op en lagere kosten.
Airbags moeten worden voorzien van montagegaten. Alle met laser bewerkte gaten zijn schoon, vrij van vuil en verkleuringen.
Zeer hoge precisie van lasersnijden.
Automatische randafsluiting.
Geen nabewerking nodig.
Laserbron | CO2 RF-laser |
Laservermogen | 150 watt / 300 watt / 600 watt / 800 watt |
Werkoppervlak (B×L) | 2500 mm × 3500 mm (98,4” × 137,8”) |
Werktafel | Werktafel voor vacuümtransportbanden |
Snijsnelheid | 0-1.200 mm/s |
Versnelling | 8.000 mm/s2 |